عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 31 شهريور 1400
بازدید : 1437
نویسنده : علی محمدزاده

رای ایجاد نقشه های دو یا سه بعدی با روش تصویر برداری هوایی با پهپاد یا همان نقشه برداری هوایی با پهپاد، دوربین بر روی هواپیمای بدون سرنشین نصب می شود. معمولاً ثابت کننده دوربین آن را با محور عمودی به سمت زمین نگاه می دارد. با استفاده از فتوگرامتری هوایی می توان مدل های سه بعدی، تصاویر قائم سازی شده (ارتوفتو)، ابر رنگی نقاط تولید کرد. از این محصولات می توان نقشه های توپوگرافی، نقشه های پارسل شهری، کاداستر و سایر نقشه های موضوعی را تولید یا استخراج نمود.

دلایل متعددی وجود دارد که چرا نقشه برداران زمینی به طور فزاینده ای پرنده های بدون سرنشین را به تجهیزات خود اضافه می کنند. پروژه های بزرگ که زمان زیادی برای نقشه برداری زمینی می برند، اغلب می توانند در کمترین زمان و با همان کیفیت با عرضه محصولات جانبی بیشتر، نقشه برداری شوند. تکنولوژی UAV همچنین برای سایت هایی که دسترسی دشواری دارند یا مکان هایی مانند معادن، دامنه های ناپایدار که برای ارسال نیروی زمینی بسیار خطرناک می باشند، ایده آل است. با این حال  این روش نیز چالش های خاص خود را دارد.

 

مهندس محمدزاده تماس: 09152431220 

 



:: موضوعات مرتبط: فتوگرامتری , نقشه برداری با پهپاد هوایی (خدمات) , نقشه برداری با پهپاد هوایی , ,
:: برچسب‌ها: نقشه برداری با پهپاد هوایی , نقشه برداری با پهپاد هوایی معدن , نقشه برداری با پهپاد هوایی ارتو , نقشه برداری با پهپاد هوایی پیمانکار , نقشه برداری با پهپاد هوایی خدمات , نقشه برداری با پهپاد هوایی شماره تماس , ,
تاریخ : دو شنبه 29 شهريور 1400
بازدید : 1403
نویسنده : علی محمدزاده

پهپاد در اکتشافات معدنی و نقشه برداری زمین شناسی

عملیات بررسی با پهپادهای چند سنسور سریع ، انعطاف پذیر و سازگار با محیط زیست است
طی ده سال گذشته ، هواپیماهای بدون سرنشین (UAV) ، که معمولاً هواپیماهای بدون سرنشین نامیده می شوند و سیستم های مرتبط با آن به سرعت توسعه یافته اند. هواپیماهای بدون سرنشین همه در قفسه های فروشگاه برای گرفتن عکس و فیلم از تعطیلات ، خانه و باغ شخصی خود و به دلایل خصوصی دیگر در دسترس هستند. با پیشرفت های عمومی در زمینه رباتیک و دیجیتالی شدن ، هواپیماهای بدون سرنشین نیز به طور فزاینده ای برای برنامه های تجاری مختلف مورد استفاده قرار گرفته اند.

 

مهندس محمدزاده تماس: 09152431220 

 



:: موضوعات مرتبط: فتوگرامتری , نقشه برداری هوایی با پهپاد - کلیه امور , نقشه برداری با پهپاد هوایی , ,
:: برچسب‌ها: نقشه برداری هوایی با پهپاد - کلیه امور , نقشه برداری هوایی با پهپاد , نقشه برداری هوایی با پهپاد تمامی معادن , ,
تاریخ : دو شنبه 29 شهريور 1400
بازدید : 1541
نویسنده : علی محمدزاده

معدن.
توپوگرافی چالش برانگیز و شرایط خطرناک پیمایش پهپادها را انجام می دهد
راه حلی برای تولید داده های GIS برای مدل های DEM و DTM

مزایای استفاده از پهپاد در معدن 

شرکتهای معدنی بیشتر از فتوگرامتری برای ترسیم معادن استفاده می کنند ، اما این محدودیت ها را دارد زیرا پردازش داده ها و ایجاد نقشه ها زمان زیادی می برد. درخشندگی بد به دلیل هوای ابری و پوشش گیاهی متراکم می تواند منجر به داده های ناکافی شود. همچنین ، فتوگرامتری نیاز به برنامه های پروازی بیشتری دارد و این روند را زمان بر می کند.

گاهی اوقات ، یک معدن می تواند همگن شود و یک اسکن فتوگرامتری نمی تواند ارتفاع مناسب را نشان دهد زیرا تضاد رنگ ضعیف است. با این حال ، یک اسکن LiDAR می تواند تغییرات متنوع ارتفاع را به طور دقیق و دقیق نشان دهد.

 

مهندس محمدزاده تماس: 09152431220 

 



:: موضوعات مرتبط: فتوگرامتری , نقشه برداری با پهپاد معدن سرار ایران , نقشه برداری با پهپاد هوایی , ,
:: برچسب‌ها: نقشه برداری با پهپاد معدن سرار ایران , نقشه برداری با پهپاد معدن , نقشه برداری با پهپاد راه سازی معدن , نقشه برداری با پهپاد نقشه 1/500 , نقشه برداری با پهپاد نقشه 1/1000 ,
تاریخ : یک شنبه 28 شهريور 1400
بازدید : 2046
نویسنده : علی محمدزاده

پنج مرحله برای تهیه نقشه های با کیفیت با هواپیماهای بدون سرنشین

گاهی اوقات ایجاد یک نقشه با کیفیت بالا می تواند یک چالش باشد ، اما لازم نیست. ما یک فرآیند ساده را برای برنامه ریزی یک مأموریت ، ثبت داده ها و ایجاد محصولات داده با کیفیت طی می کنیم.

برای این مثال ، فرض می کنیم که در حال نقشه برداری از یک سایت متوسط هستیم و سه محصول استاندارد داده ایجاد می کنیم: ارتوموسی ، مدل سطح دیجیتال و نقشه کانتور. ما در طول راه ، یک راه حل نرم افزاری سرتاسری که از Pix4D پشتیبانی می کند ، اشاره خواهیم کرد.

مرحله 1: ماموریت خود را برنامه ریزی کنید

مرحله 2: یک مسیر پرواز ایجاد کنید

 

مرحله 3: پرواز و ضبط داده ها

 مرحله 4: اپلود و پردازش داده ها

 مرحله 5: دریافت نقشه های پردازش شده

 

 

 

مهندس محمدزاده تماس: 09152431220 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: فتوگرامتری , نقشه برداری پهپاد محاسبه احجام و ارتوفتو , نقشه برداری با پهپاد هوایی , ,
:: برچسب‌ها: نقشه برداری پهپاد محاسبه احجام و ارتوفتو , نقشه برداری پهپاد ارتوفتو با کیفیت بالا , نقشه برداری پهپاد در ایران , نقشه برداری پهپاد مشهد , نقشه برداری پهپاد تهران , نقشه برداری پهپاد هوایی , نقشه برداری پهپاد نقشه 1/500 ,
تاریخ : یک شنبه 28 شهريور 1400
بازدید : 1453
نویسنده : علی محمدزاده

خدمات پهپادی/پهپادی
قابلیت های نقشه برداری پهپاد ما راه دیگری را برای به دست آوردن داده ها و اطلاعات زمینی ارائه می دهد 
نقشه های توپوگرافی ، نقشه های معدن راه سازی . مشاهده سایت های ساختمانی ، بازرسی سازه ها و ارائه اسناد
عکاسی هوایی با پهپاد
پهپاد مخفف کلمه "هواپیمای بدون سرنشین" است که تنها یکی از ابزارهای جمع آوری داده های زمینی است

 

مهندس محمدزاده تماس: 09152431220 

 



:: موضوعات مرتبط: فتوگرامتری , نقشه برداری هوایی با پهپاد معدن توپوگرافی با سابقه درخشان , نقشه برداری با پهپاد هوایی , ,
:: برچسب‌ها: نقشه برداری هوایی با پهپاد معدن توپوگرافی با سابقه درخشان , نقشه برداری هوایی با پهپاد معدن توپوگرافی , نقشه برداری هوایی با پهپاد معدن , نقشه برداری هوایی با پهپاد , ,
تاریخ : یک شنبه 27 شهريور 1400
بازدید : 1986
نویسنده : علی محمدزاده

نقشه برداری از معادن ،تهیه نقشه توپوگرافی معدن سنگ 

تصاویر پهپاد داده های مختلفی از جمله ابر نقطه، انواع مدل های رقومی از زمین تهیه مدل سه بعدی از سایت معدن میتوان تهیه کرد.از پهپاد ها تقریبا در تمام امور معدن می توان استفاده کرد از جمله نقشه برداری ، تعیین حجم عملیات خاکی،کنترل و نظارت کاربرد دارند.
بررسی های میزان استخراج آسان تر، سریعتر ، با تکرار بالا و با هزینه بسیار پایین تر است.
این روش نسبت به روش های سنتی ۳۰ برابر سریع تر است هزینه آن نسبت به نقشه برداری زمینی بسیار پایین تر است به همین دلیل می توان با فواصل مرتب این روش را انجام داد تا تغییرات و اطلاعات مفید در سیر زمانی مشخص به دست آورد.
محاسبه حجم معدن با استفاده از نقشه برداری پهپاد در معدن دارای دقت بسیار بالایی می باشد زیرا در این روش از هزاران نقطه یا همان ابر نقطه استفاده می شود.
از آنجایی که پهپادها و نرم‌افزارهای محاسبه در روش نقشه برداری معدن با پهپاد به صورت بی طرف صورت می گیرد نتایج به مقدار واقعی بسیار نزدیک است.نظارت و برنامه ریزی دقیق تر بر روی معادن :
مدیران با استفاده از مدل تهیه شده از سایت می توانند نظارت بهتر و دقیق ترین را داشته باشد.

مهندس محمدزاده تماس: 09152431220 



:: موضوعات مرتبط: فتوگرامتری , نقشه برداری هوایی با پهپاد سطح کشور , نقشه برداری با پهپاد هوایی , ,
:: برچسب‌ها: نقشه برداری هوایی با پهپاد , نقشه بردار هوایی تمامی خدمات , انجام نقشه برداری هوایی پهپاد , ,
تاریخ : یک شنبه 14 شهريور 1400
بازدید : 1536
نویسنده : علی محمدزاده

مهندس محمدزاده تماس : 09152431220 

 

امروزه شیوه های جدیدی برای نقشه برداری به وجود آمده است. یکی از مدرن ترین روش ها نقشه برداری هوایی یا نقشه برداری با استفاده از پهباد می باشد که در آن نقش ها به صورت دو بعدی یا سه بعدی است.
برای این نوع تصویر برداری می بایست دوربین بر روی هواپیمای بدون سر نشین نصب شود که معمولاً ثابت کننده دوربین آن را با محور عمودی به سمت زمین نگاه می دارد.
دلایل متعددی وجود دارد که چرا نقشه برداران زمینی به طور فزاینده ای پرنده های بدون سرنشین را به تجهیزات خود اضافه می کنند. پروژه های بزرگ که زمان زیادی برای نقشه برداری زمینی می برند، اغلب می توانند در کمترین زمان و با همان کیفیت با عرضه محصولات جانبی بیشتر، نقشه برداری شوند.



:: موضوعات مرتبط: نقشه بردار خراسان - مشهد , نقشه بردار خواف , فتوگرامتری , نقشه برداری پهپاد در مشهد , ,
:: برچسب‌ها: نقشه برداری پهپاد در مشهد , نقشه برداری هوایی چیست و چگونه انجام می شود؟ , مراحل عملیات نقشه برداری هوایی مشهد , مزایا و معایب نقشه برداری هوایی در مشهد , ,
تاریخ : یک شنبه 24 مرداد 1400
بازدید : 1610
نویسنده : علی محمدزاده
آموزش نقشه برداری با پهپادفانتوم 4 پرو, اینسپایر 2, پهپاد فتوگرامتری, پهپاد نقشه برداری, نقشه برداری هوایی با پهپاد, نقشه برداری با پهباد, مولتی روتور, کوادکوپتر, هواپیما, هواپیمای مدل, بال ثابت, نقشه برداری هوایی چیست؟ قیمت پهپاد نقشه برداری, قیمت پهپاد فتوگرامتری, خرید پهپاد نقشه برداری, خرید پهباد, کاربردهای پهپاد, پهپاد در معدن, فتوگرامتری برد کوتاه, میثم رفیعی, فتوگرامتری پهپاد, آموزش پهپاد فتوگرامتری, آموزش پهپاد نقشه برداری, آموزش نقشه برداری با پهپاد, پهباد, فروش پهپاد فتوگرامتری, قیمت انواع پهپاد نقشه برداری, عکسبرداری هوایی با پهپاد, تحقیق در مورد نقشه برداری هوایی, فتوگرامتری با پهپاد, آموزش آنلاین نقشه برداری با پهپاد, مجوز پهپاد, کاربرد پهپاد در نقشه برداری, فتوگرامتری هوایی, پهپاد لایکا, پهپاد طارق, قیمت پهپاد ebee, قیمت پهپاد tareq, پهپاد taregh, قیمت پهپاد نقشه برداری در ایران

در این مطلب بسیار کامل و جامع  که با عنوان آموزش نقشه برداری با پهپاد ارائه شده است قصد دارم بطور مفصل سامانه پهپاد فتوگرامتری را معرفی و در مورد آن مطالبی شرح دهم.

لطفا اگر به دنبال آن هستید که بدانید نقشه برداری هوایی با پهپاد چیست؟!، چه اجزا و کاربردهایی دارد؟!، از چه پرنده هایی می توانید برای تصویربرداری هوایی استفاده کنید؟!، چه دوربینی برای پهپاد نقشه برداری احتیاج است؟! و سوالاتی از این قبیل با من همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانید 
جایگاه فتوگرامتری در علم مهندسی ژئوماتیک
فتوگرامتری
سامانه پهپاد نقشه برداری
بخش اول : پرواز و تصویربرداری هوایی
بخش دوم: پردازش تصاویر و تهیه نقشه
مزایای سامانه پهپاد نقشه برداری


:: موضوعات مرتبط: اموزش نقشه برداری , نقشه بردار خراسان - مشهد , فتوگرامتری , نقشه برداری با پهپاد , آموزش رایگان نقشه برداری با پهپاد !! , ,
:: برچسب‌ها: آموزش رایگان نقشه برداری با پهپاد !! , جایگاه فتوگرامتری در علم مهندسی ژئوماتیک , فتوگرامتری , سامانه پهپاد نقشه برداری , بخش اول : پرواز و تصویربرداری هوایی , بخش دوم: پردازش تصاویر و تهیه نقشه , مزایای سامانه پهپاد نقشه برداری , نقشه برداری مشهد , نقشه برداری خراسان رضوی ,
تاریخ : شنبه 9 مرداد 1400
بازدید : 1922
نویسنده : علی محمدزاده

پهبادسپهر عمران

 تماس باما : 09152431220 مهندس محمدزاده

نقشه برداری هوایی با پهپاد

برای ایجاد نقشه های دو یا سه بعدی با روش تصویر برداری هوایی با پهپاد یا همان نقشه برداری هوایی با پهپاد، دوربین بر روی هواپیمای بدون سرنشین نصب می شود. معمولاً ثابت کننده دوربین آن را با محور عمودی به سمت زمین نگاه می دارد. با استفاده از فتوگرامتری هوایی می توان مدل های سه بعدی، تصاویر قائم سازی شده (ارتوفتو)، ابر رنگی نقاط تولید کرد. از این محصولات می توان نقشه های توپوگرافی، نقشه های پارسل شهری، کاداستر و سایر نقشه های موضوعی را تولید یا استخراج نمود.

دلایل متعددی وجود دارد که چرا نقشه برداران زمینی به طور فزاینده ای پرنده های بدون سرنشین را به تجهیزات خود اضافه می کنند. پروژه های بزرگ که زمان زیادی برای نقشه برداری زمینی می برند، اغلب می توانند در کمترین زمان و با همان کیفیت با عرضه محصولات جانبی بیشتر، نقشه برداری شوند. تکنولوژی UAV همچنین برای سایت هایی که دسترسی دشواری دارند یا مکان هایی مانند معادن، دامنه های ناپایدار که برای ارسال نیروی زمینی بسیار خطرناک می باشند، ایده آل است. با این حال  این روش نیز چالش های خاص خود را دارد.

 ما به عنوان متخصصان نقشه برداری هوایی مجهز به تجهیزات کاملا حرفه ای از قبیل پرنده های عمود پرواز (کوادکوپتر، اکتاکوپتر) و هواپیمای فیکس وینگ قادریم مناطق بزرگی از زمین را در مدت زمان مناسب و با هزینه بسیار ایده آل، با جزئیات بیشتر نسبت به روش های نقشه برداری زمینی، در مقیاس بزرگ به نقشه درآوریم.



:: موضوعات مرتبط: نقشه بردار خراسان - مشهد , فتوگرامتری , نقشه برداری با پهپاد , خرید پهپاد نقشه برداری , ,
:: برچسب‌ها: نقشه برداری هوایی با پهپاد پیمانکاری , نقشه برداری پهپاد در مشهد , مشهد نقشه برداری پهپاد , مشهد نقشه برداری هوایی , خراسان رضوی نقشه برداری پهپاد , خراسان نقشه برداری پهپاد , ,
تاریخ : یک شنبه 20 تير 1400
بازدید : 1581
نویسنده : علی محمدزاده

اولین نقشه برداری دریا با قایق هوش مصنوعی

یک قایق خودران مبتنی بر هوش مصنوعی برای اولین بار توانست از یک مسیر دریایی طولانی نقشه برداری کند. انرژی این قایق با استفاده از انرژی باد و خورشیدی تأمین می‌شود.

 



:: موضوعات مرتبط: اموزش نقشه برداری , نقشه بردار خراسان - مشهد , فتوگرامتری , ,
:: برچسب‌ها: اولین نقشه برداری دریا با قایق هوش مصنوعی , نقشه برداری دریا , نقشه بردار دریایی , نقشه بردار هیدروگرافی , نقشه برداری مشهد , ,
تاریخ : شنبه 1 خرداد 1400
بازدید : 1874
نویسنده : علی محمدزاده

 

این روزها مشکلات مختلفی برای کشاورزان از جمله اراضی ملی جهاد کشاورزی زمین شهری و غیره به وجود آمده است که همه آنها نیاز به نقشه هوایی زمین های کشاورزی دارد عمو برای تهیه آن چه کار باید کرد آیا نهاد یا شرکتی می تواند داده مناسب را به کشاورزان دهد در ۵ دقیقه آینده هر آنچه که در مورد این نقشه ها لازم است بدانید را خواهید خواند و در آخر با روش تهیه آن آشنا خواهید شد با ما همراه باشید.

 در گذشته در مورد نقشه هوایی و عکس های هوایی به صورت مفصل صحبت شده است اما در این مقاله می خواهیم در مورد روش های تهیه نقشه هوایی زمین های کشاورزی از گذشته تا به حال سخن بگوییم و در آخر در مورد نحوه به دست آوردن این نقشه ها صحبت کنیم با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

روش های گوناگونی برای تهیه نقشه هوایی زمین های کشاورزی وجود دارد که از گذشته تا به حال این روش ها دقیق تر و به روز تر گردیده است؛ اما با هر روشی هم تهیه شده باشند ارزش فراوان دارد مانند نقشه هوایی زمین های کشاورزی مربوط به اراضی ملی و مستثنائات منابع طبیعی که امروزه دعاوی حقوقی مختلفی از جمعه دعاوی کشاورزان در مورد زمین های کشاورزیشان را کاملا حل می کند.

نابودی ده ها میلیون جریب زمین کشاورزی در امریکا



:: موضوعات مرتبط: نقشه بردار خراسان - مشهد , نقشه بردار مشهد , نقشه بردار تربت حیدریه , نقشه بردار نیشابور , نقشه بردار سبزوار , نقشه بردار خواف , نقشه بردار طرقبه شاندیز , فتوگرامتری , ,
:: برچسب‌ها: نقشه هوایی زمین های کشاورزی | از روش های تهیه تا سفارش آن , تهیه نقشه هوایی زمین های کشاورزی , نقشه هوایی زمین های کشاورزی با استفاده از فتوگرامتری , ,
تاریخ : پنج شنبه 23 ارديبهشت 1400
بازدید : 2077
نویسنده : علی محمدزاده

کدام پهپاد مناسب نقشه برداری است؟

بهترین هواپیماهای بدون سرنشین موجود در بازار کدامند و از کدام هواپیماهای بدون سرنشین می توان برای نقشه برداری با پهپاد استفاده کرد؟ قابلیت های رانندگی ، کیفیت دوربین ، قابلیت فرمان ، عمر باتری و به طور کلی سنسورهایی که پهپاد به آن مجهز است، مهمترین شاخص در انتخاب پهپاد قلمداد می شود. از همین رو قصد داریم 10 هواپیمای بدون سرنشین فوق العاده ای را معرفی کنیم که ارزش خرید دارند و با توجه به ویژگی های خود شایسته قرار گرفتن در این لیست هستند. هواپیماهای بدون سرنشین ذکر شده در زیر بسیار متفاوت خواهند بود، بنابراین ما معتقدیم همه می توانند راه حل مناسبی برای بودجه خود پیدا کنند.



:: موضوعات مرتبط: فتوگرامتری , خرید پهپاد نقشه برداری , ,
:: برچسب‌ها: خرید پهپاد نقشه برداری | پهپاد مناسب نقشه برداری , کدام پهپاد مناسب نقشه برداری است؟ , فتوگرامتری چیست؟ , پهپاد با دوربین Wi-Fi HD 720p , ,
تاریخ : پنج شنبه 23 ارديبهشت 1400
بازدید : 2459
نویسنده : علی محمدزاده


کیفیت عکس هوایی پهپاد

محاسن و معایب نقشه برداری هوایی با پهپاد چیست؟

عکس برداری با پهپاد سال های بسیار دور (جنگ جهانی دوم ) با اهداف نظامی مورد استفاده قرار می گرفته.

اما در دهه اخیر استفاده از نقشه برداری با پهپاد رونق پیدا کرده و تا به حال پیشرفت زیادی نموده است.

نقشه برداری با پهپاد تا به حال توانسته کمک زیادی به نقشه برداران نماید.

اما ایا این وسیله واقعا کاربردی و مناسب نقشه برداری می باشد؟

مزایا و معایب نقشه برداری با پهپاد چیست؟

تقریبا از همان سال های ورود پهپاد به نقشه برداری  بسیار در مورد محاسن و معایب نقشه برداری با پهپاد بحث شده است .

بسیاری از نقشه برداران آن را کاملا مفید در مقابل بسیاری دیگر آن را رد می کند.

در ادامه به بررسی چند مورد از محاسن و معایب نقشه برداری با پهپاد می پردازیم.



:: موضوعات مرتبط: فتوگرامتری , نقشه برداری با پهپاد , ,
:: برچسب‌ها: محاسن و معایب نقشه برداری هوایی با پهپاد چیست؟ , نکاتی در نقشه برداری با پهپاد , کیفیت بهتر تصاویر از مزایای نقشه برداری با پهپاد , نقشه برداری در مناطق عدم دسترسی , معایب نقشه برداری هوایی با پهپاد , داده های زیاد از جمله معایب نقشه بردای با پهپاد , ,

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

انجام خدمات نقشه برداری در مشهد و سطح خراسان رضوی با تجهیزات به روز تماس با ما: 09152431220 مهندس محمدزاده

تماس با ما: 09152431220
surveyingmashhad.ir